Меню Закрыть
Пожалуйста or Регистрация для создания сообщений и тем.

7 Methods Of Collecting Target Market Data For Digital Marketing

Gerichte marketingstrategieën zijn bedoeld om de effectiviteit van marketingcampagnes te vergroten door advertenties en producten af ​​te stemmen op klanten die er waarschijnlijk het meest in geïnteresseerd zijn. Om klanten effectief aan marketingcampagnes te koppelen, hebt u informatie nodig over die klanten, zoals hun voorkeuren en antipathieën, waar ze wonen, waar ze winkelen en welke sites ze op internet bezoeken. Deze zeven methoden voor het verzamelen van doelmarktgegevens kunnen u helpen dat inzicht te krijgen. Computers en mobiele apparaten Consumenten gebruiken hun laptops, pc's, mobiele telefoons, tablets en andere apparaten om te winkelen, games te spelen, films te kijken, naar muziek te luisteren, te bankieren en meer. Al deze digitale activiteit vertaalt zich in veel nuttige informatie. Er zijn veel mogelijke manieren om gebruikersgegevens te verzamelen. Eenvoudige tools die de websites volgen die gebruikers bezoeken en de advertenties waarmee ze communiceren, bestaan ​​​​al tientallen jaren.

Meer geavanceerde tools, zoals software die IPFIX gebruikt om netwerkverkeer te volgen, kunnen worden gebruikt om de soorten gegevens die gebruikers op netwerken uitwisselen te volgen en te Bleni Baza e të Dhënave të E-së dhe ndërtoni shpejt listën e postës elektronike analyseren. Bovendien kunnen marketeers meer gedetailleerde informatie krijgen, zoals de leeftijd, het beroep, het inkomen, de locatie en het geslacht van een klant door het gebruik van moderne dataminingtools. . Marketeers kunnen deze gegevens ook verkrijgen door de klant er simpelweg om te vragen. Door de gebruiker te vragen een online enquête of klantprofiel in te vullen, kunnen marketeers gebruikers misleiden om vrijwillig gedetailleerde informatie in te dienen. U moet er echter voor zorgen dat u zich houdt aan alle wetten op het gebied van consumentenprivacy op de plaatsen waar u actief bent, en ervoor zorgen dat u alle vereiste toestemmingen van klanten verkrijgt voordat u hun gegevens gebruikt. Het kan ook zijn dat u wordt gevraagd om precies bekend te maken hoe u de informatie die u verzamelt, gebruikt. Het kan nuttig zijn om consumenten een soort van stimulans te bieden voor het verstrekken van hun informatie, zoals toegang tot een freebie of beloningspunten. Aandachtspunt In het verleden waren POI-gegevens meestal beperkt tot klantinteractie met in-store displays.

Nu de meeste consumenten echter een mobiel apparaat met GPS bij zich hebben, kan geolocatie worden gebruikt om een ​​verscheidenheid aan nuttige gegevens te verzamelen. Er zijn twee manieren om geolocatie te gebruiken om gegevens te verzamelen. U kunt de klant vragen om fysiek in te checken op hun apparaat met behulp van een social media-platform, zoals Facebook. Deze methode heeft als bijkomend voordeel dat de gebruiker deze informatie kan delen met andere gebruikers, wat interesse kan opwekken voor de bezochte locatie. De tweede methode is om apps te gebruiken die automatisch de locatie van de gebruiker volgen, hetzij wanneer hij het apparaat draagt ​​waarop de app is geïnstalleerd, hetzij wanneer de gebruiker de app rechtstreeks gebruikt. U heeft toestemming van de gebruiker nodig om deze informatie te gebruiken. Als de gebruiker hiermee instemt, kan uw app automatisch gegevens bijhouden zoals waar de gebruiker heeft gewinkeld, welke attracties hij heeft bezocht, waar hij naartoe reist, hoe lang hij in de auto zit en welke bedrijven hij op zijn route tegenkomt. E-mail E-mail lijkt tegenwoordig misschien wat ouderwets, maar het kan nog steeds een effectieve manier zijn om gegevens te verzamelen. Het nadeel van e-mail is dat veel mensen hun e-mail niet regelmatig controleren en spamfilters gebruiken, waardoor ze uw bericht misschien nooit te zien krijgen. Het voordeel is dat e-mailcampagnes snel en kosteneffectief zijn en grote aantallen mensen kunnen bereiken. Tools, zoals Mailchimp, kunnen worden gebruikt om bij te houden welke gebruikers welke e-mails openen en waar ze op klikken bij het lezen van de e-mails. Bestemmingspagina's Een bestemmingspagina is een webpagina die een gebruiker voor het eerst ziet wanneer hij op een marketinglink, een geoptimaliseerd zoekresultaat of een online advertentie klikt. De pagina moet zo zijn ontworpen dat de gebruiker onmiddellijk de informatie krijgt waarop hij op de link heeft geklikt. De pagina kan worden gebruikt om marketingteksten te presenteren, een product te verkopen of een gebruiker te verleiden zich aan te melden voor een verkoopgesprek of een andere vorm van direct contact. De bestemmingspagina moet niet alleen nuttig zijn voor de gebruiker, maar ook nuttige marketinggegevens verzamelen. Met CRM-software voor klantrelatiebeheer kunt u uw relaties met uw klanten volgen. Het doel van CRM-programma's is om bedrijven te helpen de klanttevredenheid te verbeteren door belangrijke interacties bij te houden.

CRM-systemen kunnen worden gebruikt om initiële klantinformatie te verzamelen, zoals namen, adressen en telefoonnummers. Ze kunnen ook worden gebruikt om prijsinformatie bij te houden en hoe klanten omgaan met verschillende marketingcampagnes. Verkooppunt Informatie over verkooppunten zijn gegevens die worden verzameld wanneer een verkooptransactie wordt gedaan. Traditioneel werden deze gegevens verzameld via bestelformulieren die werden ingevuld door bedienden en vervolgens door geautomatiseerde kassasystemen in fysieke winkels. Naarmate meer klanten online gaan, worden er veel point-of-sale-gegevens verzameld door webapplicaties. Bovendien worden veel persoonlijke transacties nu geregistreerd en gevolgd op mobiele apparaten in plaats van kassa's. Point-of-sale-systemen kunnen verkopen, retouren, kortingen, coupons, cadeaubonnen, loyaliteitsprogramma's en andere klantinformatie volgen. Deze informatie kan handig zijn voor het volgen van verkooptrends voor bepaalde producten, op welk tijdstip van de dag

ivermectin price canada

cost of stromectol

Авторизация
*
*

Регистрация
*
*
*

восемнадцать + 1 =

Генерация пароля